Általános Szerződési Feltételek

Általános Szerződési Feltételek

A webáruház üzemeltetőjének adatai:

Cégnév: Terrex Kft.

Székhely címe: 4031 Debrecen István út 112-114.

Cégjegyzékszám: 09-09-004094

Nyilvántartást vezető cégbíróság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága

Statisztikai számjel: 12114708-4532-113-09

Adószám: 12114708-2-09

Bankszámlaszám: 11600006-00000000-73744586

Ügyfélszolgálat/Áruház adatai:

Cím: 4031 Debrecen, István út 112-114.

Telefon: 06 (1) 550 70 55

E-mail: info@nettogumi.hu

Nyitva tartása: Hétfőtől-Péntek 8-17 óra

Az általános szerződési feltételek elfogadása:

  • A vásárlás során, ha a szolgáltatásainkat igénybe kívánod venni, akkor köteles vagy elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehetsz. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre közted és a Terrex Kft. között.
  • Ha az ÁSZF feltételeit nem fogadod el, akkor nem veheted igénybe a nettogumi.hu szolgáltatásait, így nincs lehetőséged megrendelést leadni.

A megrendelés lépései:

  1. A kiválasztott terméket/termékeket tedd a kosárba. Ha szeretnél több terméket is rendelni, akkor kattints a „Még vásárolok”, ha végeztél a választással, akkor pedig a „Tovább a kosárhoz” feliratra. Ekkor a kosár oldalra kerülsz, ahol megnézheted, hogy milyen termékek vannak a kosaradban.
  2. Amikor leellenőrizted a kosarad tartalmát, kattints a „Tovább a fizetéshez” gombra, válassz szállítási és fizetési módot, és add meg a szükséges adatokat.
  3. Ha ellenőrizted az adataid helyességét kérünk, kattints a „Megrendelem” gombra és már kész is vagy.
  4. Ezután egy visszaigazoló emailt fogsz kapni, amelyet automatikusan küld a rendszerünk és amiben benne van a rendelésed minden részlete, igazolja a beérkezést, de semmilyen esetben nem jelenti a webáruház általi elfogadás tényét. Ebben a szakaszban a rendelés beküldése a vásárló részéről, vételi ajánlatnak tekintendő. A csomagod átvételéről/szállításáról vagy elutasításáról a feldolgozást követően újabb emailt küldünk, illetve szükség esetén telefonon egyeztetünk veled az esetleges felszerelés időpontjáról.
  5. Amennyiben olyan abroncsot rendeltél, amiből a megrendelt mennyiség nincsen készleten, és azt 30 napon belül nem tudjuk beszerezni, abban az esetben a megrendelésben szereplő árat nem tudjuk garantálni. Ilyen esetben alternatív megoldást fogunk javasolni egy válasz levélben ha a rendelésben kiválasztott méretben tudunk szállítani másik típust.

Az adásvételi szerződés létrejötte:

  • Ha megrendelést küldesz a nettogumi.hu oldalain, és a megrendelést e- mailben elfogadottként visszaigazoljuk, adásvételi szerződés jön létre a közted és a Terrex Kft. között. Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail 72 órán belül nem érkezik meg, akkor mentesülsz az ajánlati kötöttség alól, nem vagy köteles a megrendelt terméket átvenni. Ha mégis átveszed, azt köteles vagy kifizetni.
  • Elfogadod, hogy az így kötött szerződés megkötöttnek minősül, amelyre a Magyar Jogrendi Szabályozás az irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
  • A vonatkozó megállapodás magyar nyelven jön létre, melynek részleteit a nettogumi.hu elektronikus formában, önműködően eltárol.
  • Ha az ár vagy készletmegjelenítés vagy adattartalom bizonyíthatóan valamilyen tévedés, hibás működés mellett kerül megjelenítésre, úgy a webáruház nem köteles teljesíteni a megrendelést.
    A webáruház nem fogadja el a vásárló vételi ajánlatát és megrendelését - visszautasítja illetve elfogadottként kifejezetten nem igazolja vissza - amennyiben az bármilyen IT, adatkapcsolati vagy műszaki hiba következményeként adott termék vagy termékek hibás ármegjelenítésének következménye. Eladó nem köteles az ilyen eredetű megrendeléseket teljesíteni, mival a vásárló vételi ajánlatának visszautasításával nem jön létre értékesítési szerződés. Különös tekintettel a vásárló szándékos magatartására, mely az ilyen jellegű hibák kihasználására irányul, (többszöri rendelés, indokolatlan mennyiségű rendelés stb.) mivel feltételezhető, hogy a vásárló kellő körültekintéssel rendel, tisztában van a megrendelni szándékozott termék jellemzőivel és különös tekintettel a piaci árszintjével. Továbbá nem tekinthető kivételnek a fent hivatkozott hibás megjelenítésből adódó megrendelések, a visszaigazolást megelőző online vagy banki átutalásos előrefizetése sem. Ezen tranzakciók visszutasításra kerülnek.

A termék lényeges tulajdonságai:

A termék lényeges tulajdonságait a Felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.
A termékeknél megjelenő kép eltérhet a valóságtól. A gumiabroncs méretéből fakadó eltérésekért mintázatbeli különbségek előfordulhatnak. Az abroncsokban szereplő felni illusztráció, azokat az abroncs ára nem tartalmazza.

Árak

A nettogumi.hu weboldalon közzétett árak ÁFA-val növelt bruttó árak.

Kiszállítás, személyes átvétel:

  1. Szállítási határidő: 1-3 munkanap.
  2. Felhívjuk figyelmed, hogy köteles vagy a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
  3. Az abroncsok szállítására használt pántszalag vagy fólia nem alkalmas a hosszútávú tárolásra. Az abroncsok átvétele után a csomagolóanyagot távolítsd el. Szállítás alatt nem okoz károsodást, azonban hosszabb távon az abroncs deformálódásához vezethet. Ez a deformitás nem garanciális probléma. Amennyiben emiatt történik reklamáció, az vissza lesz utasítva.
  4. Oldalunkon saját és beszállítói készletek is megjelennek. Megrendelésre személyes átvételnél és szerelés igénylésnél is szükség van. Az abroncsok megérkezésekor felvesszük veled a kapcsolatot.
    Több méret vagy garnitúra rendelése esetén előfordulhat, hogy a rendelésedet nem egyszerre fogjuk teljesíteni. A szálltási díjat a több tételben történő szállítás nem befolyásolja. Utánvétel esetén mindig az aktuálisan kiszállított abroncs árát fogja kérni a futár.

Számla kiállítás

A vásárlásról a rendelés során megadott adatok alapján, a mindenkor hatályos számviteli törvény rendelkezéseinek megfelelően számlát állítunk ki.
A kiállított számláink egy része papír alapú, azokat a kiszálított termék mellé csomagolva találod, másik része e-számla, ezen e-számlákat a vásárláskor megadott email címedre küldjük ki.
E-számláink hitelesítésével az AppSol Zrt-t bíztuk meg. E-számla rögzítésnél az email címed regisztrálásra kerül a rendszerükben, amin keresztül bármikor újra letöltheted az általunk kiállított számlát.
Az abroncsok szakszerű szereléséről minden esetben kérj számlát, mert ennek hiányában a garancia nem érvényesíthető. A számla a gyártói és kiterjesztett garanciák esetén is kötelező.

Csomagcsere

Rossz méretű, mintázatú abroncsot rendeltél? Semmi probléma, az abroncsokat egyeztetés után a megfelelőre tudjuk cserélni. A csere díja a cserélendő abroncsok darabszámához tartozó szállíási díj duplája. Ez a költség a visszaszállítás költségét és a helyes méretű abroncs kiszállítását tartalmazza. Díjtáblázatunkat ITT találod.
Csomagcsere esetén az abroncsok ára közötti különbséget kell kifizetned vagy adott esetben visszautaljuk neked. Ezek minden esetben egyedi igények alapján történnek, így annak pontos menetéről ügyfélszolgálatunk fog tájékoztatást nyújtani.

Elállási jog:

Te, mint vásárló, 14 napon belül jogosult vagy indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen te vagy az általad megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átvette.

Ha élni szeretnél elállási/felmondási jogoddal, elállási/felmondási szándékod tartalmazó egyértelmű nyilatkozatod köteles vagy eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: (4031 Debrecen, István út 112-114., vagy info@nettogumi.hu).

Az elállás/felmondás joghatásai:

Ha te, mint vásárló elállsz a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb elállási nyilatkozatod kézhezvételétől számított 30 napon belül visszatérítjük valamennyi teljesített kifizetésedet (kivéve a fuvarozási költségeket és azon többletköltségeket, melyek az általunk felkínált legolcsóbb, szokásos fuvarozási módtól eltérnek, és a te önálló választásodhoz kapcsolódó fuvarozási költségekből adódnak). A visszatérítés az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési móddal történik, kivéve, ha te külön kéred, hogy más fizetési módot alkalmazzunk, és ehhez kifejezetten a hozzájárulásod adod. A visszatérítést a termék visszaérkezéséig, vagy a termék visszaküldésének tényét hitelt érdemlő igazolásáig visszatarthatjuk (a kettő közül a korábbi időpontot vesszük figyelembe). Amennyiben elállsz a szerződéstől, akkor köteles vagy a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, vagy az általunk a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés akkor minősül határidőben teljesítettnek, ha a terméket a határidő lejárta előtt küldöd vissza. Fontos tudni, hogy kétség esetén téged terhel annak bizonyítása, hogy az elállási jogod határidőben bejelentetted.

A termékszavatosságról, jótállásról és az adatvédelemről

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet a Vásárló a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthetsz velünk szemben a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetnek meg, a kellékszavatossági igényed alapján?

Választásod szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhetsz: Kérhetsz kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általad választott igény teljesítése lehetetlen vagy számunkra más igényed teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérted, illetve nem kérhetted, úgy igényelheted az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a költségünkre te is kijavíthatod, illetve mással kijavíttathatod vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhatsz.

Választott kellékszavatossági jogodról egy másikra is áttérhetsz, az áttérés költségét azonban neked kell viselned, kivéve akkor, ha az indokolt volt, vagy arra mi, a Terrex Kft. adtunk okot.

Milyen határidőben érvényesítheted kellékszavatossági igényed?

Köteles vagy a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk figyelmed, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogaid már nem érvényesítheted.

Kivel szemben érvényesítheted kellékszavatossági igényed?

A nettogumi.hu webáruházzal szemben érvényesítheted kellékszavatossági igényed.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igényed érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha igazolod, hogy a terméket a Terrex Kft.-től vásároltad. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már köteles vagy bizonyítani, hogy az általad felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhetsz a termékszavatossági jogoddal?

Ingó dolog (termék) hibája esetén – választásod szerint – az 1. pontban meghatározott jogod vagy termékszavatossági igényed érvényesítheted.

Milyen jogok illetnek meg termékszavatossági igényed alapján?

Termékszavatossági igényként kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheted.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheted termékszavatossági igényed?

Termékszavatossági igényed a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheted. E határidő elteltével e jogosultságod elveszted.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheted termékszavatossági igényed?

Termékszavatossági igényed kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy a velünk, a Terrex Kft-vel (forgalmazó) szemben gyakorolhatod. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén neked kell bizonyítanod.

A gyártó, valamint a Terrex Kft. milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettség alól?

A gyártó, valamint a Terrex Kft. (mi, mint forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, vagy Terrex Kft.-nek (nekünk, mint forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmed arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthetsz. Termékszavatossági igényed eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényed a gyártóval szemben érvényesítheted.

3. Jótállás

Mikor mentesül a Terrex Kft. a jótállási kötelezettség alól?

Jótállási kötelezettségünk alól csak abban az esetben mentesülünk, ha bizonyítjuk, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Jótállási vagy szavatossági igény bejelentésének módja

1. Személyes bejelentés

Személyesen is bejelentheted jótállási vagy szavatossági igényed debreceni telephelyünkön (4031 Debrecen, Szoboszlói út 50.). Ekkor kifogásodról jegyzőkönyvet veszünk fel, amelyben rögzítjük:

  • a neved, címed,
  • a termék megnevezését, vételárát,
  • a vásárlás időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját, - a hiba leírását,
  • az általad érvényesíteni kívánt igényt,
  • a kifogás rendezésének módját.

Ha a kifogás rendezésének módja az általad igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzítjük. A jegyzőkönyv másolatát átadjuk.

2. Írásban történő bejelentés

Jótállási vagy szavatossági igényed postai- (4031 Debrecen, Szoboszlói út 50.) vagy elektronikus levélben (info@nettogumi.hu) is bejelentheted. Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:

  • a neved, címed,
  • a termék megnevezését, vételárát,
  • a vásárlás időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • az által érvényesíteni kívánt igényt.

4. Adatvédelem

Az Terrex Kft. az általad rendelkezésünkre bocsátott személyes adataidat minden esetben a hatályos magyar és európai jogszabályoknak, valamint etikai elvárásoknak eleget téve kezeli, minden esetben megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, amelyek a megfelelő biztonságos adatkezeléshez szükségesek. Jelen szabályzatban a következő hatályos jogszabályokat vettük figyelembe:

  • 1995. évi CXIX. tv. a kutatás és a közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről
  • 2001. évi CVIII. tv. az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
  • 2008. évi XLVIII. tv. a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól
  • 2011. évi CXII törvény az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról
  • 2016/679/EU Rendelet (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK Rendelet hatályon kívül helyezéséről

A Terrex Kft. vállalja a jelen szabályzat egyoldalú betartását és kérünk Téged is, hogy fogadd el a szabályzat rád vonatkozó rendelkezéseit. Ugyanakkor fenntartjuk az adatvédelmi szabályzat bármikori megváltoztatásnak jogát, ez esetben a módosított szabályzatot nyilvánosan azonnal közzétesszük.

Panaszkezelés, Jogérvényesítés
Az áruk nemzetközi adásvételére vonatkozó Egyesült Nemzetek Egyezménye nem alkalmazandó.  

A Terrex Kft a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel nem rendelkezik.

 

Panaszügyintézés az Terrex Kft-nél
Amennyiben a Megrendelő a fogyasztói jogainak megsértését észleli a Terrex Kft eljárásával kapcsolatban, jogosult panasszal élni a Terrex Kft ügyfélszolgálatánál. E-mailen panasz tehető az info@nettogumi.hu e -mail címen, telefonon a 06-1-550-7055 telefonszámon. Az írásban tett panaszt a Terrex Kft annak beérkezését követően 30 napon belül érdemben, írásban megválaszolja, illetve megteszi a szükséges intézkedéseket. A Terrex Kft a panaszos részére az érdemi válaszhoz mellékelve megküldi a panaszról felvett hangfelvételt vagy jegyzőkönyv másolatát is.

 

Hatósághoz fordulás lehetősége
A fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben a fővárosi és megyei kormányhivatal, illetőleg a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A hivatalok elérhetőségeiről a http://www.kormanyhivatal.hu/hu/ oldalon tájékozódhatnak.

 

Békéltető testületi eljárás lehetősége
Amennyiben a Terrex Kft és a fogyasztónak minősülő Megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Terrex Kft -vel történő egyeztetés során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő Megrendelő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testülethez fordulni és kezdeményezheti a Testület eljárását. A Terrex Kft a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testület előtti eljárást és együttműködési kötelezettség terheli az eljárásban. Az Ön lakóhelye szerint illetékes békéltető testületről tájékozódjon a fogyasztovedelmireferens.hu/hatosagok-es-bekelteto-testuletek-elerhetosegei internetes oldalon.

 

A Terrex Kft székhelye szerint illetékes békéltető testület elérhetőségei:

HAJDÚ-BIHAR MEGYEI BÉKÉLTETŐ TESTÜLET

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Telefonszáma: +36-52-500-735

Fax száma: +36-52-500-720

Elnök: Dr. Hajnal Zsolt

E-mail cím: hbkik@hbkik.hu

 

Bírósághoz fordulás joga
A Megrendelő jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

<